Anslagstavlorna

Hej hoppas er dag varit bra ;)
Tänkte att ni kanske ville ha en liten beskrivning av anslagstavlorna.
Jag började med att såga ut fem plankbitar som var 60/80 cm långa, X cm breda. Sedan lade vi ut det på bordet och testade mig fram hur jag ville att det skulle se ut. Sen var det bara att limma lite med vanligt trä lim och spika i små spikar( ett tips borra ett litet hål innan du spikar i spiken så är det lättare att få den där du vill ha den). Om du vill ha krokar i den så borrar du ett litet hål, inte hela vägen utan bara så att det går att skruva i kroken. Ifall du inte vill ha krokar kan du använda dig av klänyper.
Du sätter ut dem där du vill ha dem. sedan kan du limma lite på baksidanav klänypan, men det är inte nödvändigt. Borra ett hål innan du skruvar i en skruv på baksidan av anslagstavlan.

Låt limmet torka lite innan du målar dem, man kan använda vanlig hobby färg. Det är lättast att måla föremålen innan du skruvar ihop den.
Lycka till :D

Här kommer en bild på den tredje, där har jag använt mej av krokar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla lila vrå

Hejsan Vi två som älskar att pyssla och ta kort.

RSS 2.0